Praha - Nejoblíbenějším internetovým obchodem za loňský rok se v soutěži ShopRoku, který pořádá nákupní rádce Heureka.cz, stal Lidl-shop. Cenu nejkvalitnějšího e-shopu si odnesl digitální antikvariát Knihobot. Letos poprvé byla vyhlášená kategorie Udržitelný e-shop, ve kteréní byli oceněni tři obchodníci. Vyhlášení 13. ročníku se uskutečnilo dnes večer v Planetáriu Praha.
Lidl-shop si hlavní Cenu popularity vysloužil už v předchozím ročníku. O vítězi rozhodují internetoví uživatelé, kteří mohli hlasovat od začátku prosince do konce února letošního roku. Poslat hlas mohli až třem e-shopům. Letos bylo uděleno přes 150.000 hlasů, uvedl výkonný ředitel Heureka Group Tomáš Braverman. V jednotlivých kategoriích se mezi nejoblíbenějšími e-shopy objevily sexshop Růžový slon, obchod s dárkovými bednami pro muže Manboxeo nebo e-shop s triky, která nepropouštějí pot, Cityzenwear.
Cena kvality, ve které se absolutním vítězem za uplynulý rok stal Knihobot, je vyhodnocována na základě dotazníků zkušenosti. "Vloni udělili zákazníci přes 6,5 milionu recenzí a hodnocení," uvedl Braverman. Mezi vítězi v jednotlivých kategoriích byly e-shopy s parfémy a kosmetikou Notino či vybavením do přírody 4camping.
Odborná porota složená z osobností z internetové scény vybrala v Ceně Heureky coby vítěze e-shop Econea, který se zabývá prodejem šetrné a ekologické kosmetiky a drogerie. Druhou pozici obsadil obchod Kidtown s hračkami pro rozvoj dětí. Na třetí místo porota dosadila e-shop Ošetřeno.cz, který prodává prostředky ochrany a výživy rostlin vyrobené na přírodní bázi. Cena Heureky je udílena internetovým prodejcům se zajímavým příběhem, přesahem, neotřelou myšlenkou nebo originálním počinem.
Zcela nová kategorie Udržitelný e-shop navázala na stejnojmenný projekt, který Heureka spustila loni v listopadu ve spolupráci s Komerční bankou, Visou a Asociací společenské odpovědnosti. Trojici vítězů vybrali odborníci, kteří se zabývají udržitelností. Ocenění získaly Biopekárna Zemanka, e-shop s ekologickými produkty pro domácnost Econea a internetový obchod s udržitelnými dárky Nakup na Dobro.
Heureka.cz soutěž ShopRoku vyhlašuje od roku 2009. Nejlepší e-shopy volí také na Slovensku.
Skupina srovnávačů Heureka Group, působící na devíti trzích střední a východní Evropy, je se svou návštěvností 23 milionů uživatelů měsíčně a nabídkou z více než 55.000 internetových obchodů největším evropským srovnávačem a nákupním rádcem.










