Praha - Pražský dopravní podnik (DPP) vypsal veřejnou zakázku na stavbu tramvajové tratě z Malovanky na Strahov. Hodnota zakázky je činí 1,02 miliardy korun bez DPH. Podnik o tom dnes informoval v tiskové zprávě. Výstavba by měla trvat 18 měsíců. Práce začnou na jaře příštího roku. Zprovoznění nové tratě plánuje podnik na podzim 2027. Trať zajistí lepší dopravní spojení ke strahovským kolejím a k plánovanému novému stadionu fotbalové Sparty.
Dvoukolejná trať bude 1,3 kilometru dlouhá a povede z Bělohorské ulice Vaníčkovou ulicí na Strahov k vysokoškolským kolejím a ke stávající autobusové točně u křižovatky Vaníčkovy a Turistické ulice, kde bude ukončena smyčkou Stadion Strahov. Součástí investice je kompletní přestavba Bělohorské ulice mezi křižovatkami s Myslbekovou a Vaníčkovou ulicí, a také přestavba Vaníčkovy ulice, která se zároveň rozšíří.
"Zprovozněním této tratě bude možné nahradit stávající autobusovou dopravu ze Strahova ke stanici metra Dejvická kapacitnější a lokálně bezemisní tramvajovou dopravou s vyšším stupněm oddělení od individuální automobilové dopravy," uvedl technický ředitel DPP Jan Šurovský.
Tramvaj má zajistit lepší spojení na vysokoškolské koleje a do strahovského sportovního areálu. Menší stadiony Evžena Rošického a Přátelství tam vlastní Fotbalová asociace ČR FAČR, zatímco Praha má v majetku velký stadion s památkově chráněnými tribunami. FAČR koncem letošního března podepsala smlouvu o smlouvě budoucí se Spartou Praha k záměru letenských fotbalistů postavit na místě stadionu Evžena Rošického na vlastní náklady nové sportoviště, kam se přestěhují.
Náměstek pražského primátora Petr Hlaváček (za STAN) dnes ČTK řekl, že od Sparty ani FAČR nemá Praha z poslední doby k záměru žádné informace a plánuje proto svolat jednání společné komise, kterou k tomu magistrát ustanovil. Dále uvedl, že u tramvaje město zvažuje prodloužení do smyčky kolem stadionu tak, aby byla konečná blíže k budoucímu sídlu Sparty. Pokud jde o velký stadion, kde se za minulého režimu konaly národní spartakiády, u něj podle náměstka zatím o dalším využití město nerozhodlo.
DPP loni dokončil prodloužení tramvajové trati na Pankrác, předloni pak spustil tratě z Divoké Šárky na Dědinu, z Modřan do Libuše a z Barrandova do Slivence. Magistrát také staví Dvorecký most mezi Prahou 4 a 5, po kterém budu rovněž jezdit tramvaje a v budoucnu na něj navážou koleje vedoucí Jeremenkovou ulicí přes Budějovickou do Michle. V letošním roce vypsal DPP tendr na trať mezi Olšanskou a Habrovou a trať Libuš - Nové Dvory.