GW Train představil vlaky v barvách Plzeňského kraje, budou jezdit v Pošumaví

foto Český železniční dopravce GW Train Regio předvedl 27. října 2023 na trati své motorové vozy RS1 Stadler v barvách Plzeňského kraje, které budou od 10. prosince po deset let zajišťovat dopravu na regionální trati Horažďovice předměstí - Sušice - Klatovy - Domažlice s zajížděním až do jihočeských Strakonic.

Plzeň - Český železniční dopravce GW Train Regio dnes předvedl na trati své motorové vozy RS1 Stadler v barvách Plzeňského kraje. Od 10. prosince budou deset let zajišťovat dopravu na trati Horažďovice předměstí - Sušice - Klatovy - Domažlice s občasným zajížděním do jihočeských Strakonic. GW Train podepsal smlouvu s krajem v roce 2021, v soutěži porazil nižší cenou České dráhy (ČD), které vozily cestující v Pošumaví desítky let. K dispozici má dopravce osm jednovozových modernizovaných dieselových vozů, řekl ČTK Pavel Purkart z POVED (Plzeňského organizátora veřejné dopravy). Na některých spojích budou jezdit dva spojené "motoráky".

"Jsou zhruba 25 let staré, ale po rekonstrukci a vypadají téměř jako nové," uvedl Purkart. Drážní vozidla mají padesátiletou životnost. Většina vozů s kapacitou přes 70 sedících je nízkopodlažních, mají prostor pro kola a kočárky. Cestující v Plzeňském kraji už tyto vlaky znají, protože jezdí z Bavorské Železné Rudy do Německa.

Český železniční dopravce GW Train Regio předvedl 27. října 2023 na trati své motorové vozy RS1 Stadler v barvách Plzeňského kraje, které budou od 10. prosince po deset let zajišťovat dopravu na regionální trati Horažďovice předměstí - Sušice - Klatovy - Domažlice s zajížděním až do jihočeských Strakonic.

"GW Train nabídl v elektronické aukci nejnižší nabídkovou cenu," řekl náměstek hejtmana pro dopravu Pavel Čížek (STAN). Kraj zaplatí za jeden ujetý kilometr zhruba 165 Kč, což je proti současnosti o 30 Kč méně, ročně tak uspoří přes 20 milionů Kč. Podle vedoucího krajského odboru dopravy Dušana Pakandla se navíc komfort dopravy výrazně zvýší. Vlaky GW Trainu budou navazovat v Horažďovicích na nové vlaky RegioPanter a v Domažlicích na jednotky RegioShark.

Peter Bosáček, šéf představenstva GW Trainu Regio z Ústí nad Labem, uvedl, že jde o použitá dieselová vozidla rakouské firmy Stadler vyrobená kolem roku 2000. "Vozidla RS1 Stadler jsou částečně nízkopodlažní, vybavená moderním bezbariérovým WC, zásuvkami pro drobnou elektroniku a možností wi-fi připojení," řekl. Podle Čížka mají výrazně lepší parametry než motorový vůz řady 810 nebo jednotka Regionova, které tam jezdí dnes. Mohou jet až 120 km/h, takže cestujícím se mírně zkrátí jízdní doba.

GW Train provozuje v Plzeňském kraji od roku 2016 dálkovou dopravu Plzeň - Most, kterou objednává ministerstvo dopravy. GW Train působí v šesti krajích, kromě jiného také v jihočeské části Šumavy, a po ČD jde o druhého největšího regionálního dopravce v ČR.

Od nového grafikonu od 10. prosince budou zajišťovat regionální osobní dopravu v Plzeňském kraji tři dopravci s novými nebo modernizovanými vlaky. Všechny budou mít modro-žluto-bílý nástřik, tedy barvy Plzeňského kraje. Kromě GW Trainu to budou ČD, které zabezpečí tři čtvrtiny výkonu železniční regionální dopravy na tratích z Klatov na Prahu přes Plzeň a Beroun, z Plzně do Karlových Varů, z Klatov do Železné Rudy a dále v oblastech Plzeňsko a Český les. Třetím dopravcem bude od prosince Arriva, která obslouží linku Horažďovice předměstí - Plzeň - Pňovany. Arriva už zajišťuje v kraji kompletní veřejnou autobusovou dopravu.

GW Train bude pořádá v sobotu prezentační jízdy, zhruba od 09:00 do 17:00 bude vozit veřejnost zdarma.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 12.09.2025 ČTK

Reklama

18°C

Dnes je pátek 12. září 2025

Očekáváme v 14:00 18°C

Celá předpověď